torsdag 6 augusti 2009

26 dagar är juvelerna!!!

Inte klokt vad det går fort, på lördag är de 4 veckor.
De växer och vill utforska världen utanför valphagen ;).
Så roligt att bara sitta och titta på dem, tiden går fort då ;).
Ikväll har jag klippt klorna på allihopa igen och borstat dem.
De tycker att det är skönt att bli borstade av den mjuka borsten.
Pandora tycker att det är spännande med småsyskonen.
Hon försökte att "bjuda in till lek" idag ;).


Alla juvelerna och Pandora ligger och håller koll ;).


Topas kommer att flytta till fam. Gomersson i Ludvika.


Onyx kommer att flytta till fam. Claesson i Grängesberg.


Safir.


Opal.


Jaspis och Citrin.


Ametist och Onyx.


Granat.


Onyx och Opal "anfaller" Pandora.


Citrin.


Citrin busar med lejonet.


Topas och grisen.


Jaspis.


Safir.


Smaragd och Granat... och flera juveler bakom dem :).


Ametist och Smaragd.


Granat.


Jaspis, Safir, Ametist, Topas och Citrin.


Rubin är en skön kudde till Safir och Topas ligger bredvid.

Ha en trevlig torsdagskvällen!!

8 kommentarer:

  1. Vilka fina kort du tagit, du är riktigt haj med kameran :)
    Jag gratulerar på fyra veckors dagen redan nu då vi inte är hemma på lördag.
    Pussa på dom små från oss.

    SvaraRadera
  2. Ha ha du skulle bara se den bilderna som inte kommer i bloggen eller i mail till dig ;)... då skulle du ta tillbaka att jag är haj med kameran ;).
    Tack tack för 4 veckors grattiset.
    Pussarna är framförda... det blev ett väldigt pussande ;).

    SvaraRadera
  3. Ja det tar nog ett tag innan du pussat igenom alla juvelerna, nu får du krama dom från mig också, tänkte så du får lite mer att göra :).
    De är så fina hela gänget, jag har mina favvosar men jag börjar få en till, Jaspis verkar vara en kille i min smak :)

    SvaraRadera
  4. Så min juvel har hittat hem;-) Vem ska jag då välja:-))
    Jättefina blider som vanligt.
    Tänk om man bodde närmare så man kunnat komma och snusa på dem,då hade de fattats en valp då vi åkt hem de kan jag lova.
    Carita

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder och vilken snäll storasyster Pandora är. Vi längtar till söndag när vi får pussa på juvelerna igen. Nu får vi pussa lite extra på Topas.
    Tills dess får du pussa från oss.
    Fam Gomersson

    SvaraRadera
  6. Grattis till alla juveler på 4 veckors-dagen. Vi kommer imorgon och pussar på dom.
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilka underbara juveler du har :) förstår att du inte får så mycket annat gjort än att titta på dem. Härliga bilder du tagit, tänk att dom redan är fyra veckor.Snart flyttar dom hemifrån men när det är så dags är du nog rätt så trött, kan tänka hur det är att klippa alla klorna på 10 valpar,oj,oj,oj!
    Ha det så gott i valplådan!

    SvaraRadera
  8. Tack till er alla för allt fint ni skriver om juvelerna.

    Ewa: Jaspis säger att han kan gärna tänka sig att bo i Norrland ;).

    Carita: Topas kommer att få det jättebra i sitt hem.... så du får hitta en ny favorit ;).
    Jag visiterar alla när de åker härifrån ;).

    Gomersson: Jodå hon är snäll storasyster men blir irriterad på dem när de tror att hon har mat under magen oxå ;).

    Christina: Kul att du gillar bilderna .... du är ju så jätteduktig att fota så man blir lätt lite avundsjuk på dina bilder.
    180 klor så det tar lite tid ;).

    SvaraRadera