tisdag 23 februari 2010

Åh vad roligt det snöar :-(!!!

Mera snö dinglar ner, nu får det väl räcka snart.
Vi har fortsatt att trampa upp stigar idag...suck och pust.
Det var upp till knäna på vissa ställen men lite mindre i skogen.
Jag tycker att det skulle vara roligt om de som brukar
gå på de upptrampade stigarna kunde hjälpa till lite oxå.
Så om någon läser detta (och känner sig träffad) kan ni ju hjälpa till.
Jag fick bra hjälp av Pandora som tog täten tätt följd av Safir.
Topzie försökte typ 2 m att gå först men stannade så vi fick gå om henne.
"Nej, gå först det får matte & bruna göra" såg hon ut att tänka ;-).
Jag har mätt snödjupet idag, jag krälade ut i snön där inte
snöslungan kastat någon snö och ner med tumstocken.... 83 cm.
Så nog lär det väl räcka nu tycker jag.

Ha en bra tisdag!!!

5 kommentarer:

  1. Visst är det skoj!...
    Du måste se det positivt: Rena glada hundar!+ att du får utmärkt träning = inga kostander för att gå på gym hi,hi
    Kan det bli bättre! :-)
    Må gott!
    / Marianne och grabbarna

    SvaraRadera
  2. Jösses, vad snö! Vet inte hur mycket vi fått, men det räcker gott och väl!!!

    SvaraRadera
  3. Nu har plogbilen plogat upp så mitt staket inte syns, det är bara för hundarna att kliva över, tur man har hanhundar så dom är så tröga att dom inte fattar det ;o) en tik hade räknat ut det på 10 sekunder....

    SvaraRadera
  4. Jag trodde att det bara var Ludde som var så trög att han inte förstår att det bara är att kliva över staketet.Det kanske inte är tröghet. Det kan nog vara förstånd.Jag hoppas på det sista.....
    I dag är det en underbar dag. Tyvärr jobbar jag till 7 ikväll. Föräldramöte....
    Ha en bra dag ni som är lediga.

    SvaraRadera
  5. Hm.. vad är nu detta för för förtal över hanhundar? :-)
    Min lilla juvel kliver över staketet utan problem! Han tycker att det är perfekt med snöstegar! :-)
    Ha en bra dag i solen!
    // Marianne

    SvaraRadera