söndag 15 augusti 2010

Pandora = kantarellhund!!

Inatt har huvudet krånglat så idag tar vi det lite lugnt.
Blir så när jag inte lyssnat på kroppens signaler utan kört på.

På förmiddagen var vi ute i skogen och strosade runt.
Pandora är duktig att visa på kantareller :-).
När hon hittar dem så sätter hon sig och är alldeles rak i ryggen ;-).
Det är roligt att se henne för hon ser så stolt ut.


Såhär många fina hittade hon på ett ställe!!


Här är dagens skörd av skogens guld, nu ska dom rensas också :-(.


Färdigrensade och väntar på att förvällas innan nedfrysningen.

Nu ska jag passa kastrullen och sen får de svalna innan innan frysen.
Ralf och grabbarna gillar svamp men det gör inte jag :-).
Jag har handskar på när jag plockar och rensar dem :-).

Ha en fortsatt trevlig söndag!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att huvudet är bättre. Härligt med kantareller. Det är ju bland det godaste man kan äta.
    Ha en bra kväll och ta det lugnt så skallen håller sig i styr.

    SvaraRadera
  2. Vad trist med huvudet. Men bra att du lyssnar på kroppen.Fast med migrän och huvudvärk kan man ju inte göra mer än ta det lugnt!
    Vad duktig hon är Pandora! Jag plockar inte svamp, men äter gärna! (Brukar få av svärmor och då är de färdiga att frysa in... Lyx!)
    Ha en skön dag i morgon oxå och tänk på att du ska må bra!
    Pussa tjejerna!

    SvaraRadera