torsdag 13 januari 2011

En jätterolig torsdag!!

Idag fick vi trevligt besök av Onyx m. flock.
Vi gick ut i skogen och smaskade i oss matsäcken.
Sonja hade bakat på morgonen så hon hade goda mackor med sig.
Jag hade en termos med varmchoklad (eller skållhet)....
Sonja undrade om jag var arg när jag gjorde den :-(... haha.
Tänk att det smakar så gott med fika ute, spelar ingen roll vilket väder.
Det var lite småblåsigt och kallt, men väldigt vackert för solen var framme.
Tur att Topzie och  Wilma hade jackorna på sig, det behövdes idag.

När kommer dom?????

Wilma har så fin tröja på sig!!

Småttingarna!!

Topzie & Safir letar godis!!

Pandora, Safir & Onyx!!

Linslusen Safir!!

Topzie tar täten!!

Pandora med spring i benen!!

Snygg "hare" :-)!!

Här går det undan!!

Något verkar väldigt spännande!!

Snöbusarna!!

När vi kom hem från skogen så fick de "vuxna"
gå in så ungdomarna fick busa av sig lite i snöhögen.

Safir och en nalle i snöhögen

Gullungen!!

Onyx och Safir i våran "lilla" snöhög!!

Men ingen vill ta ner nallen!!

Så då får Sonja rycka in.

Va håller du på med matte???

Rena rama bergsklättringen :-)!!

Vi kom först upp på toppen!!!

Vilken tur för nallen att han blev räddad....
... men jag tror Sonja tyckte det var roligt att få åka kana i snön!!

Här kommer...

Onyx flygandes!!

Vilket gulligt busigt troll!!

En busunge till!!

Onyx kan stå stilla också!!

Hmmm... vilka vilddjur... eller vilket vilddjur Safir är!!

Här kommer ett snömonster!!

Bästisarna!!!

Och linslusen igen :-)!!

Söta och fina busungar!!

Tack för en jätterolig förmiddag det får vi göra om igen.

Nu är det snart mörkt igen... så vi ska gå ute en sväng tjejerna och jag.
Sen ska jag inta min plats vid spisen.

Ha en riktigt skön torsdag!!

4 kommentarer:

  1. Oj vad många fina flickor och fina bilder :-).

    SvaraRadera
  2. Vad mycke fina bilder du fick till idag, men inte så konstigt med såna skönheter att fotografera, och dom små råttorna fick följa med ser jag ;o))

    Lidhultarna

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder igen. Alla flickorna är jättefina.

    SvaraRadera
  4. Ja visst hade vi det roligt.Och jag tror ungdomarna hade det allra bäst. Du kan väl lova att kasta upp en nalle i snöhögen nästa gång med så att jag får åka kana på baken.
    Ha det bra.

    SvaraRadera