fredag 10 juni 2011

Hux flux så var det fredag!!

Hugaligen så fort dagarna går, jag hinner inte med :-(.
Idag har jag iaf. kokat saft... och det blev rätt mycket ca: 9 L.
Nu ligger nästan all saft i frysen i pet flaskor, bra att ha
saft att ta upp som inte innehåller en massa E-ämnen.

Vi har fått ett fint diplom som vi är väldigt stolta över.
Tack Marianne & grabbarna för att ni varit ute och tävlat. 
Det är tackvare er som Toppens blev 3:a på lydnadsuppfödarlistan.

Jag tömde ur bilderna i mobilen idag och jag trodde inte att jag hann
fota älgen som sprang över vägen när vi åkte till Filipstad.
Men det gjorde jag, lite otydlig bild men nog ser man att det är en älg iaf.

Den här lilla krabaten satt på en stol som blåst omkull, nog är den rätt söt.

Lite natur bilder....
 
 Fina midsommarblommor.

En rotvälta... rätt ful :-).

 Lupiner...

... och vattendroppar i lupinbladen.

Vad har vi gjort i veckan då??? 
Mycket tid har gått åt till att vara i skogen och det är inte fy skam.
Finns väl sämre man kan slösa sina dagar på :-).
Några bilder på tjejerna måste ju vara med i bloggen.... 
...vad är det annars för blogginlägg :-).

 Våra gullungar!!

 Safir....

 ... lortgrisen...

 ... monstret...

 ... lilla apan... hon har många namn våran lilla gulliga juvel.

 Topzie som är så ordentlig... hur kan hon ha såna döttrar :-)??

 Safir & Pandora i den fina grönskan!!

Nu är det hög tid att slänga sig i sängen känner jag GäääÄÄÄäääsp!!!
Natti natti!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till diplomet <3

    Bra kommentar där, om E-tillsatser.. Det är alldeles för mycket kack i det som säljs i affärerna och det som skrämmer mycket, är ju hur dom "döpt" om glutamaten och låter oss tro att dom tagit bort det ur innehållet... Fult gjort tycker jag!!

    SvaraRadera
  2. Jag har också bär i frysen, kanske dags att koka lite det är så gott.
    Grattis till diplomet det måste kännas jättekul.
    Ut i solen med dej och njut det ska jag göra.
    Kram
    sonja o flickorna.

    SvaraRadera