onsdag 21 mars 2012

VÅR!!!!!!

Idag kom våren och det har varit helt underbart härligt soligt och fint... 
man blir så glad när det är fint väder.

 Årets första tussilago hittade jag idag i "vårt" dike :).
Det är väldigt tidigt det brukar ju vara april innan det dyker upp någon här på Gudmundberget.

 Skogen är nästan helt snöfri nu... JIPPI... det är så skönt.

 Hos grannen Rune finns det massor med snödroppar.

 Bara en snöhög kvar på vår gräsmattan.

 Den stora snöhögen är inte heller så stor, 
men den har inte varit lika stor som den brukar vara denna vinter.
 
 Pandoras ena bakfot blöt och lite lerig :)... underbara vår jag älskar leriga tassar!!

Dags att fixa liter mat, jag måste ju variera mig lite så idag blir det lax istället för torsk :).

Ha en bra onsdagskväll!!!

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är det underbart med leriga tassar!!! Då syns det att raringarna haft extra skoj!
    Älskar Tussilago!!!! Verkligen vårtecken nr 1!!!

    Ha en skön fortsättning på våren!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha älskar du verkligen leriga tassar sådär på riktigt!?;-) jodå, ibland är det helt ok, men kanske inte 4 tassar leriga 3 ggr om dagen (minst) i några månader om året:-)
    Men absolut- det är värt det UNDERBARA vår...( å dagen har jag spenderat inomhus på jobbet)....
    Kramis på er!

    SvaraRadera
  3. Tussilago uppe hos er redan? måste nog gå en runda och se om vi fått några vi med, ser ju inga i skogen där jag går.

    Kram lidhultisarna

    SvaraRadera
  4. Jag hittade också vårtecken nr 1 igår efter cykelbanan. Den står mitt på köksbordet i en äggkopp. Så har jag gjort sen barnsben och tänker så fortsätta.
    Visst är det lortigt men härligt!
    Och solen skiner idag med, underbart.
    Ha en skön dag i vårvärmen!

    SvaraRadera