måndag 11 juni 2012

Det är måndag morgon...

... och mitt huvud känns så tungt...
... p.g.a migrän och ingenting annat om någon trodde det ;).
En liten rättelse det är inte morgon nu utan mitt på dagen... 
och migränen börjar att släppa taget vilket känns UNDERBART.

Morgonpromenaden var jätteskön, 
vi var ute mellan regnskurarna och solen värmde lite.
Hundarna blev väldigt blöta och skräpiga men vad gör det, 
huvudsaken är att hundarna är glada och lyckliga.

Några bilder och filmsnutt på "blötdjuren" tagna med mobilen
så det är ju inte den bästa kvalitén. 

 Grönt och fint och snart har alla blommorna slagit ut.

 Topzie är glad och piggelin :)

 Pandora tycker att alla väder är lika bra ;)

 Skräpfian ser ut som en lortig och skräpig golvmopp ;).

 Smaragd älskar att vara i skogen och busa :)


Busungar på morgonpromenad!!!  
 
Nu regnar det... igen... men det är ju bra att vi slipper upp och hämta regnet ;).
 Ingen fara att det blir dåligt med grundvatten när det fylls på såhär bra.
Och Svanskogens Golfbana blir grön och fin...haha.

Började med pälsvård igår och ska fortsätta idag det är så mysigt att sköta om lurvisarna.
Det är rogivande och det gör gott för själen och tjejerna blir så glada och belåtna.
Jag förstår inte hur man kan låta en hund gå omkring med 
lortig och tovig päls, lortiga öron, tovor mellan trampdynorna och långa klor.
Det är ju lika viktigt att sköta deras hygien som sin egen, 
det tycker jag iaf. och jag tror säkert att många håller med mig.

Det regnar fortfarande.... :(..... men jag har regnkläder och stövlar och tjejerna tål regn,
så inte gör det mig något (men jag vill hellre ha sol).


Ha en skön måndag!!!

4 kommentarer:

  1. Hmm, jag kan inte påstå att jag gillar regnet, även om det är ok så länge det är varmt i luften. Påbörjade pälsvård här, men sen kom regnet. En halv hund är fin ialla fall;-) Det går INTE att ta miste på att Bangsi och Smaragd är syskon. Inte bara att de är lika som bär, utan de ÄLSKAR båda din röst över allt annat! Men de måste ju få prata de också! Tänk om vi alltid fick höra ett "TYST!!" varje gång vi öppnade munnen. KRAMISAR!!!:-)

    SvaraRadera
  2. Haha, när jag tittade på filmen och Smaragd började skälla, så svarade Soya ute på altanen! ;) Visst är det avkopplande med pälsvård, det har en lugnande effekt på en! Tror det är bra för själen! Håller helt med dej angående om att sköta om sin hund. Lika viktigt som att sköta sin och sina barns hygien!

    Hoppas migränen gett med sej och att det känns bättre i skallen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har några lurvar som gärna kommer upp till dig för lite pälsvård :o))

    Tycker jag känner igen skällandet och svansen från pappa ;o))

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera
  4. Vilket träligt huvud du har :( Tur du har alla lurvar som förgyller din dag. Kram

    SvaraRadera