fredag 19 oktober 2012

Äntligen fredag!!!

Idag är det fredag och inte vilken fredag som helst....
det är HUSSE KOMMER HEM FREDAG!!
Lite röjande och fixande blir det idag och tjejerna ska borstas och
deras luggar ska sättas upp
så de är riktigt fina när bästa hussen kommer hem.

Igår blev det en tur till Falu lasarett med de förbaskade bihålorna.
Men nu har jag fått antibiotika så jag ska nog klara av att bekämpa basiluskerna även denna gången.

I onsdags var tjejerna och jag till Ludvika Zoo & Konstväxter så de fick väga sig.
Topzie, Pandora och Safir håller sig på sina vikter.
Smaragd hon lägger på sig för var gång vi väger henne.
På dessa 5 månader som Smaragd varit här har hon gått upp 4,5 kg!!!!!
Nu är hon fint musklad och fått hull och pälsen börjar bli fin.
Det känns helt fantastiskt när alla vi träffar blir så glada över att se hur hon utvecklas 
och nu börjar hon bli en vacker dam.... tänk vad mat, motion och en stor skopa kärlek kan göra.

Dagens vädret är som det brukar vara nämligen regn och åter regn.
Men när jag kikar ut genom fönstret nu så regnar det INTE... JIPPI!!!
Nej bäst att ta tag i dagen!!!!

Ha en toppendag!!!!

4 kommentarer:

  1. Jaha och var har vi din vikt? ;-))
    Så härligt att det går så bra för Smaragd men fattas bara annat och man ser på alla bilder hur fin hon blivit.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha jo jag kan ju tala om att min också ligger stabilt ;).

    SvaraRadera
  3. Blev det några gosaker åt tjejerna?
    Härligt att hon går upp, så mager som hon var så behöver hon vartenda kilo.
    Fin har hon blivit med, en riktig skönhet.

    kram lidhultarna

    SvaraRadera
  4. Den lila tjejen,Smaragd, har nog ett hörn av alla våra hjärtan, tror jag. Så som hon har utvecklats, och så mycke hon måste se och lära, gullunge.
    Husse kom hem fredag måste va lika kul för dej som för tjejerna. Det är nog lika kul för husse själv också.
    Och regnet det bara öser ner. Finns bara två ord: FY FAN!
    Ha nu en skön helg!
    Kram
    Sonja o flickorna

    SvaraRadera