tisdag 27 november 2012

Från svart till vitt!!!

Nu så har vintern kommit, det vräker ner snö så nu är det vitt överallt.
Här kommer Toppens snömonster!!!





Som nog de flesta vet så är jag ingen älskare av vinter och här är en av anleningarna

Igår var det en toppendag.
Min kära syster yster m. make kom och 
hämtade mig på morgonen och vi åkte till Linköping.
Så roligt att träffa Ludvig & co och han växer så det knakar 
och tultar runt och upptäcker världen.
De håller på och packar och ska flytta till helgen.
Det är lite trångt i en 2:a med alla leksaker och allt annat som hör till i en familj
med stort träningsintresse, så det blir skönt för dem med 2 rum till.








 Fullt ös på gullplutten
Det var så roligt att träffa er och tack för den supergoda taccopajen 
och det goda fikat, Tina du är en hejare på att baka!!!

Och som alltid om jag/vi ska någonstans och inte tjejerna kan följa med,
så ställer barnen upp och tar hand om dem.
Ni är guld värda!!! 1000 TACK!!!

Den här bilden fanns i kameran.... den är lite mysko...
så kanske inte så konstigt att jag ibland känner att något/någon är här,
fast jag vet att det är bara jag och de fyrfotade som är hemma.

Idag ska jag ta och börja dra fram adventpyntet,
så få se hur många lampor som behöver bytas ut. 
Det brukar ju alltid vara några som tröttnat när de varit i förrådet.
Och dagen kommer också att innehålla en hel del hundduschande
när det är kluddsnö.. usch och fy.
Ska det vara snö så vill jag att det är torr och kall snö... 
men man brukar ju inte få välja när det gäller väder.

Ha en skön tisdag!!

3 kommentarer:

  1. Åh, jag vill oxå ha snö!!!!!

    Men vad stor Ludvig har blivit! Han ser alltid så glad ut!!!

    Spännande med en mystisk fotograf!!! Men han/hon behöver nog gå en fotokurs... ;)

    Jag fattar inte hur en lampa som fungerar när man ställer in den i förrådet efter jul, o som bara står där till nästa jul, inte fungerar när man ska plocka fram allt igen... Men så är det nästan jämt...

    Ha det så skönt o om du inte njuter av snön så kan du ju iaf njuta av ljuset, som blir av snön!

    Kram

    SvaraRadera
  2. det ser mysigt ut med snön, men inte alltid rätt snö.
    här regnar o regnar o regnar det, mörkt o blåser kallt.
    Skönt o vara inne
    Fint litet barnbarn du har. Jag är så glad över mitt jobb, på förskolan, där får jag träffa små godingar
    Hälsningar Eva Stålnacke, Flisan o Sickan C

    SvaraRadera
  3. Men herregud vad han vuxit den lilla . Tiden går så fort. En riktig fin liten kille är han allt. Mycket bus i blicken. Förstår att du är mallig med all rätt. Voffsen är också jättefina.Mycket snö har ni också. Här hos mig har vi gröna gräsmattor och regn.
    Christina

    SvaraRadera