onsdag 11 december 2013

Dan före dan.......

... före dan, före dan, före dan, före dan.... o.s.v.
Nu har vi börjat med nedräkningen :).
Har gjort några julklappar till tjejerna idag 
så nu är de väldigt förväntansfulla :).
Men de får allt vänta för väntar man på något gott
så väntar man aldrig förlänge :).
Några julklappar till Ludvig är också klara.
Guldklimpen måste ju ha måååååånga paket :).

Jag har varit på bassängträningen idag och fast jag 
gör väldigt lite och tar det försiktigt så känns det i knät.
Känns så trist att det inte blir någon ordning på 
knähelvetet men det är väl bara att härda ut.
Nu blir det först på måndag igen så nu får knät vila sig lite.

Måste bara berätta att vi vägde
Smaragd i helgen och nu väger hon 21,9 kg.
Det känns helt fantastiskt att hon
på 1 år och 7 månader gått upp i vikt så bra.
När hon kom hit så vägde hon 16,1 kg!!!  Helt sjukt!!!
Hon var bara skinn och ben och helt omusklad.
Nu är det hull på kroppen och massor med fina muskler.
Enl. tidigare hem så tålde hon inte 
kyckling baserat foder och inte godis och tuggben.
Jag tyckte att det var synd om henne som var så känslig.
Men när hon kom hit så fick hon äta det som våra tjejer åt 
och hon blev inte alls dålig i magen.
Nu äter hon ALLT och är ALDRIG dålig i magen. 
Jag kan ju inte annat än undra vad det 
var som gjorde att hon inte tålde något tidigare.
Men det ska vi inte tänka på nu 
utan se framåt och glädjas åt att hon mår så bra nu.

Snön som kom håller på att försvinna så nu känns det som vår.
Men det kommer nog mer snö och blir kallt igen snart.

Nu har jag grejsat med lite bilder måste ju få till något julkort.
Men som vanligt så blir det mest en massa "lek" 
som resulterar i massor av julkort.
Få se om något duger eller om jag måste "leka" lite till ;).
Det är väldigt roligt tycker jag att hålla 
på med bilder men oj oj oj så fort tiden går ;)

Nu är jag väldigt sugen på kaffe.
Bäst att göra en kopp och ta några pepparkakor så blir jag snäll :).

Ha en riktigt skön onsdagskväll!!!

1 kommentar:

  1. Härligt med Smaragd! Hon är så fin nu :-) Atlas undrar hur många pepparkakor du måste äta för att komma tillbaka med leksaken... ;-) hi,hi Kram Marianne & grabbarna

    SvaraRadera