onsdag 8 januari 2014

Onsdags surr!

Det nya året börjar fint perfekt väder enligt mig,
men jag vet att många vill ha snö när det är vinter.
Nu till helgen ser det ut att komma en del snö och även bli kallt.
Tjejerna kommer att bli glada och när de är glada då är även jag glad.

I måndags så såg vi en varg när vi var ute på skogspromenad.
Spännande och väldigt fascinerande att få se en livs levande varg i det fria.

Vi har ju träffat varg när vi var på vargbesök i Kolmården.
Men att få se en "vild" det var så häftigt.
Tjejerna visade tydligt att det var något i skogen så vi var väl lite beredda
men när den hoppade ut på stigen så blev det en väldigt upplevelse.

Det är så roligt att plocka fram alla julgrejerna
men så skönt det är när allt är bortplockat.
Ljusslingan runt altanen och lyktan är fortfarande kvar
för det är skönt med lite extra ljus när det är mörkt på kvällarna.

Vi gick runt golfbanan idag och det är helt fantastiskt,
man kan inte tro att det är mitt i vintern, det är fullt spelbart.
Men jag spelar ju inte golf men roligt för dem som gör det.

Nu ska Ralf och jag dricka kaffe och äta rulltårta... mums!

Ha en riktigt trevlig onsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar